شناسهٔ خبر: 20586 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

وزیر نفت و گاز هند در چابهار گفت:

متعهد به انجام خط اعتباری ٨٥ میلیون دلاری هستیم

اسکله بندر چابهار دارمندرا پرادان وزیر نفت و گاز طبیعی هندوستان به همراه مقامات اقتصادی ، بازرگانی و گروهی از فعالان بخش‌های خصوصی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، این بازدید به منظور بررسی میزان پیشرفت پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، تقویت همکاری‌های دو جانبه و پیشبرد توافقات دو کشور و مشارکت در توسعه بندر و تجهیزات با سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی، برگزار شد.

وزیر نفت و گاز هندوستان ضمن قدردانی از میزبانی ایرانی‌ها اظهار کرد: حدود ١١ ماه قبل وزیر راه هندوستان از چابهار بازدید کرد به دنبال آن برنامه‌ریزی شد تا هندوستان برای توسعه بندر چابهار شریک شود.

دارمندرا پرادان افزود: ما متعهد به انجام خط اعتباری ٨٥ میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار هستیم.

وزیر نفت و گاز هندوستان گفت: با بازدیدی که از طرح توسعه بندر شهید بهشتی داشتم اطمینان حاصل کردیم که طرحهای تجاری خود در منطقه را باید به اجرا در بیاوریم زیرا اجرای این پروژه ها منافع دو کشور را دربر می‌گیرد.

 وی اظهار کرد: بندر چابهار یک بندر استراتژیک است و ما امیدواریم در همین دولت کشتی ها از بندر چابهار به سمت بنادر هند تردد نمایند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار نیز در این جلسه اظهار کرد: برای توسعه بنادر شهید بهشتی با بیش از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی، ٣٠٠ میلیون تومان هزینه شده است.

سیاوش رضوانی افزود: در مجموع برای فاز نخست این طرح ٣٤٠ میلیون دلار هزینه خواهد شد.

نظر شما